Urząd Gminy w Sicienku uprzejmie informuje, że z dniem 1 czerwca 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 roku w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018r. poz. 1061 ).
Rozporządzenie umożliwia złożenie w Urzędzie Gminy w Sicienku wniosku o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” w wysokości 300 zł ( raz w roku) w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnego.
- Urząd Gminy w Sicienku rozpocznie przyjmowanie wniosków od 1 sierpnia 2018 roku
- natomiast od 1 lipca 2018 roku można składać wnioski drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra do spraw rodziny (czyli przy pomocy Platformy Informacyjno-Usługowej CSIZS Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, na stronie www.empatia.mrpips.gov.pl, za pośrednictwem emp@tii i banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych świadczących usługi składania drogą elektroniczną wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego.
Rozporządzenie nie przewiduje składania wniosków o świadczenie "Dobry Start" za pośrednictwem ePUAP jak i platformy PUE ZUS.
Świadczenie realizuje Urząd Gminy w Sicienku, ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko, Referat Kadr, Płac i Świadczeń Rodzinnych, pokój nr 19 tel.52 58 70 760,52 58 70 765
Poniżej udostępniamy kartę usługi dotyczącą realizacji przez Urząd Gminy ustalenia i wypłaty świadczenia "Dobry Start" oraz wzór wniosku i załącznika do wniosku.
Ponadtro informacje dot. wypłaty świadczenia dostępne są na stronie www.bip.sicienko.pl (zakładka Karty Usług ) Referat Kadr, Płac oraz Świadczeń Rodzinnych.