Na posiedzeniu w dniu 13.09.2017 w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu został zatwierdzony przez Radę Nadzorczą program na usuwanie rakotwórczego azbestu w gminach poszkodowanych w wyniku nawałnic w sierpniu 2017 roku. Będzie on realizowany na terenie wszystkich gmin poszkodowanych w nawałnicach.
Samorządy będą mogły ubiegać się o dotacje do 100% kosztów kwalifikowanych na zadania związane z demontażem, zbieraniem i transportem oraz unieszkodliwianiem i zabezpieczeniem odpadów zawierających azbest. Program skierowany jest do właścicieli nieruchomości poszkodowanych w nawałnicach z sierpnia 2017 roku, którzy będą mogli, podobnie jak w przypadku wcześniejszych programów utylizacji azbestu, zgłaszać się do gmin, które w ich imieniu składać będą wnioski o dofinansowanie.
Jednostkowy maksymalny koszt dofinansowania wynosi 1000 złotych za tonę. Właściciele posesji, którzy we własnym zakresie zdjęli lub zabezpieczyli uszkodzone pokrycia dachowe lub elewacje z eternitu, mogą ubiegać się o zwrot kosztów w kwocie ryczałtowej w wysokości 300 zł/Mg.
Warunkiem koniecznym do uzyskania dofinansowania jest złożenie wniosku.
Do wniosku należy dołączyć:
1) informację o wyrobach zawierających azbest,
2) ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zaw. azbest
Druki wniosków oraz załączników pobrać można ze strony internetowej www.bip.sicienko.pl – karty usług – Referat Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa - Dofinansowanie prac związanych z demontażem, pakowaniem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych lub w pokoju nr 1 w Urzędzie Gminy w Sicienku.
Wnioski wraz z załącznikami prosimy składać do dnia 25.09.2017 roku.