Deklaracja dostępności
Deklaracja Dostępności
Urząd Gminy w Sicienku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony internetowej: https://sicienko.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2017-12-29.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-15.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-15.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Serwis nie jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące
- Część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf, które nie zostały poddane procesowi optycznego rozpoznawania tekstów (OCR), w związku z czym mogą występować trudności z ich odczytaniem poprzez czytniki ekranu.
- treści, które nie zostały wytworzone przez Gminę Sicienko mogą być niezgodne z ustawą o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-15.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Gminy w Sicienku.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Katarzyna Batka. Kontakt: katarzyna.batka@sicienko.pl, tel. 52 31 17 445. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej strony internetowej Sicienko.pl odpowiada Katarzyna Batka, katarzyna.batka@sicienko.pl, tel.52 31 17 445.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,opis
- na czym polega problem i jaki sposób rozwiązania byłby najwygodniejszy,
- sposób kontaktu.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę
w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)
Dostępność architektoniczna
Budynek główny urzędu przy ulicy Mroteckiej 9:
- Wejście główne do budynku Urzędu Gminy w Sicienku znajduje się od strony ul. Mroteckiej. Przed wejściem znajduje się podjazd.
- Wejście do sekcji Urzędu Stanu Cywilnego znajduje się po lewej stronie budynku głównego Urzędu Gminy w Sicienku od ul. Mroteckiej.
- Przed głównym wejściem znajduje się dzwonek w celu przywołania pracownika Urzędu Gminy w Sicienku, który udziela wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej.
- W celu wcześniejszego przygotowania wizyty w Urzędzie Gminy w Sicienku uprzejmie prosimy o skontaktowanie się z pracownikiem tut. urzędu pod numerem telefonu 52 31 17 440 bądź za pomocą poczty elektronicznej pod adresem gmina@sicienko.pl.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
- Dla osób na wózkach dostępne jest Biuro Obsługi Interesanta oraz sekcja Urzędu Stanu Cywilnego w budynku przy ul. Mroteckiej 9.
- Budynek nie posiada windy.
- Wewnątrz budynku znajdują się schody
- Brak toalet dostosowanych do osób ze szczególnymi potrzebami.
Pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne:
- Podjazd przy wejściu głównym do budynku Urzędu Gminy Sicienko przy ul. Mroteckiej 9 posiada poręcz.
- Brak podjazdu przy wejściu do Urzędu Stanu Cywilnego
- Urząd Gminy w Sicienku posiada pętle indukcyjne – zestaw recepcyjny oraz zestaw przenośny
Umiejscowienie, ilość i sposób korzystania z miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych:
- Przed budynkiem wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Wypowiedz się na stronie Kontakt